Cykellåskomplikationer

Det finns så många olika sätt som man kan misslyckas att låsa sin cykel på.
Jag har ett par gånger lyckats med att misslyckas!
Min cykel har ett lås som inte sitter fast på cykeln.
Det är svårt att föklara hur det ser ut så jag ber er att titta på den här bilden,
så vet ni direkt vad jag menar för slags lås.
När jag använder min cykel låser jag fast låset under sadeln, så att jag alltid har det med mig.
När jag låser min cykel så sätter jag låset genom bakhjulet och ramen på cykeln så att det sitter riktigt fast.
Oftast när jag använder min cykel är det när jag ska till bussen.
Ofta när jag ska med bussen så är det tidigt på morgonen och jag är trött,
Vilket kan resultera i de flesta roliga låsningar.
En gång, när jag hade kommit fram,
låste jag upp låset och satt fast det... Under sadeln igen.
När jag såg att jag råkat gjort det låste jag upp låset och satte fast det...
Också den här gången under sadeln igen!
Men idag slog jag nog rekord när jag skulle låsa cykeln.
Jag ställde cykeln i cykelstället, låste upp låset så jag höll i det i min ena hand,
sedan började jag gå mot bussen.
Efter ungefär 5 meter kom jag på att jag fortfarande hade låset i min hand och cykeln var olåst!
Det värsta är att jag varken hade bråttom och det var inte tidigt på morgonen,
utan det måste helt enkelt ha varit tecken på att jag kommer att bli kraftigt senil på äldre dagar!



Det var allt från mig!


Peace


Kommentarer
Postat av: Pär

Haha! Men det hade ju varit roligare om du hade upptäckt det när du satt på bussen, med låset i handen! ;)

2009-03-07 @ 18:01:48
URL: http://lps.blogg.se/
Postat av: marie

Jag tror det är genetiskt!

2009-03-09 @ 18:11:05
Postat av: Barca

Pär: Hehe ja det hade varit riktigt komiskt : )



Marie: Ja jag börjar nästan att tro det jag också ; )

2009-03-09 @ 20:13:59
URL: http://barca8.blogg.se/
Postat av: Sönnta

Du är väl redan kraftigt senil;)

2009-03-10 @ 09:31:30
URL: http://sunnta.blogg.se/
Postat av: Barca

Sönnta: Tack så mycket min käre bror!

2009-03-10 @ 17:32:08
URL: http://barca8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0