Ofrivillig på Rättviks marknad

Jag föredrar inga större folkmassor.
Särskillt inte där det är mycket stressade och sura människor
som inte bryr sig om hur de tar sig fram bara de tar sig fram.
Nu brukar kanske de flesta som går på marknader vara trevliga
men jag hålle rmej helst hemma när det nalkas marknad.
Det är ju ändå samma saker i varje stånd i princip så...
Men idag hade vi estetisk verksamhet
och vi skulle gå ner till folkmusikens hus i Rättvik och kika på nån utställning.
På dit-vägen va det så pass tidigt att folk inte hade kommit än,
men på tillbaka-vägen hade folket hunnit komma
och man fick lov att gå sick-sack mellan barnvagnar och paraplyer.
Som tur var så skulle vi inte förbi där det är som värst,
då hade vi väl knuffats där nere fortfarande...


Det var allt från mej!


Peace

Kommentarer
Postat av: marie

Hej lilla peacebror!

Jaså du gillar inte att knuffas, det var värst!

Jag ska se när vi kommer upp, hade tänkt mig snart men jag måste ta och styra upp det här med bostad först...

Stor kram på dig!

Marie





2008-10-09 @ 20:33:59
Postat av: marie

2008-10-09 @ 20:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0