En väldigt tidig 18-årspresent!

Eftersom att jag har haft oturen, varje år i hela mitt liv,
att fylla år i den sista månaden på året,
är en födelsedagspresent i Oktober nog nytt rekord i "tidighet".
Jag håller för fullt på och ska försöka lära mig att spela gitarr.
Det har jag gjort nästan ända sen jag började trean.
Efter vår första estetisk verksamhets lektion sa våra lärare
att vi skulle öva på det vi hade spelat under lektionen.
Jag förklarade för dem om mitt problem att jag inte äger någon gitarr,
deras lösning var enkel då de sa att jag kunde fråga dem om lov
om jag ville låna någon gitarr under någon rast jag har.
Så nästan varje rast sedan dess har jag plågat mina stackars estet-lärare
med att tvinga dem att gå från sina kontor eller sina arbetskamrater vid fikarasten,
för att låsa upp musiksalen med alla gitarrer.
Men nu kan jag komma med den glada nyheten att jag har fått en gitarr i en oerhört tidig 18-årspresent
(jodå! Jag ska också fylla 18 någon gång, bara för att jag fyller sent behöver det inte betyda att jag inte fyller alls!).
Så igår kväll spelade jag gitarr tills jag fick ömma fingertoppar och ont i armen.
En vacker dag hoppas jag att jag ska kunna spela lika bra som George Harrisson eller Keith Richards!
Vem vet, det kanske är en vacker dag redan imorgon? Fast antagligen inte...


Det var allt från mig!


Peace

Kommentarer
Postat av: Anonym

jäklar vad roligt! jag som trodde att du redan kunde spela, du spelade ju nästan jämt förr ;) lycka till!! kramar maria.

2008-10-20 @ 12:15:57
URL: http://dobbo.blogg.se/
Postat av: Sönnta

George Harrison-klass ska väl inte vara så svårt att komma upp till. Här av dig när du bräcker Hendrix istället;)

2008-10-22 @ 00:08:41
URL: http://sunnta.blogg.se/
Postat av: marie

Så du fick den!?

Superkul! Grattis i förskott då!!

Kram!!

2008-10-23 @ 21:46:45
Postat av: Pär

Och av mig/oss har du ju redan fått 18-årspresenten, studentpresenten och 20-årspresenten i förväg! ;)

2008-10-25 @ 22:48:12
URL: http://lps.blogg.se/
Postat av: Barca

Pär: Ja din snåla jäkel : P

Marie: Ja : ) Tack så mycket : )

Sönnta: Ja spelar jag så bra som Jimi Hendrix gjorde så behöver ni nog aldrig oroa er över pengar i framtiden ; )

Maria: Vad kul att du skriver : ) Trodde inte att du läste min blogg : ) Spelade jag förut? det minns jag knappt... var det inte bas jag spelade då? jag kunde bara ta ett ackord på den tiden om jag inte missminner mig helt : P

2008-10-27 @ 17:38:01
URL: http://barca8.blogg.se/
Postat av: Maria

klart att jag läser din blogg! :) lär ju hålla lite koll på vad du pysslar med nu för tiden ;)det kankse var bas, men jag har då några minnen av gitarren, men om det var få ackord eller hela låtar kommer jag inte ihåg... :P haha ha det bra på praktiken!! ;) kramkram

2008-10-28 @ 16:37:43
URL: http://dobbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0