Trött på det här!

Nu har jag börjat tröttnat rätt ordentligt på det här.
Jag har nu varit sjuk sen i fredags.
Jag känner mig som en gammal gubbe
som går runt i sin sketna morgonrock hela dagarna,
där för övrigt fickorna är fulla med snytpapper,
klagar varje dag på att det gör ont på något nytt ställe
och äter bara en tredjedels portion varje måltid.
Och varje natt sover han med ett glas vatten på nattduksbordet
utifall att han skulle vakna och vara jättetörstig.
Och han vågar inte ens gå på toaletten utan sin telefon
utifall att något skulle hända.
Hur stor är den risken egentligen?
Det börjar bli ganska långtråkigt det här
och värst av allt så missar jag en massa APU!
Sen är det så hemskt att titta ut och se det vackra vädret,
men veta innerst inne att det är för kallt så jag kan ändå inte gå ut.
Men en positiv sak i allt det här: Jag har inte mina tofflor på mig längre!
Och en till sak jag kom på...
Nu vet vi vad det är också.
Vi var till sjukstugan i Djurås igår.
Jag hann knappt sätta mig innan en farbror med röd skjorta ropa mitt namn.
(Det är nog en av de få gångerna som jag har varit där
och kommit in till en manlig läkare, inget illa menat emot de kvinnliga!)
Han frågade mig vissa saker och sen fick jag lägga mig på en sån där "doktorsäng"
och så började han att känna på min mage och frågade om det gjorde ont.
När jag sa att det inte gjorde ont så konstaterade han att det inte var blindtarmen.
Sedan tog han fram ett stetoskop(!).
Nu kanske du, käre bloggläsare, tänker att jag var orolig
för vad det kan ha varit som jag har dragit på mig.
Men jag måste erkänna att jag var mer orolig för att stetoskopet skulle vara kallt!
Jag hatar kalla saker på min mage...
Vilket min sötnos är mycket medveten om.
Iallafall så hade jag tur, stetoskopet var lite halvljummet.
De kanske har fått in klagomål förut på kalla stetoskop...
Men för att komma tillbaka till ämnet...
Efter att ha lyssnat på min bubblande mage med ett halvljummet stetoskop
trodde farbror doktorn att det var en tarminfektion.
Därför får jag nu helst hålla mig till mer mjuka maträtter
som soppa, potatismos och liknande.
Vilket skulle visa sig vara mycket lättare att äta en det andra jag har försökt med.

Det var allt från mig!

Peace

Kommentarer
Postat av: Pär

Lät ju mindre kul... och du verkar ha smittat ner mig lite också, har varit dålig sedan i söndags. Har dock mest varit hängig och haft lite feber, har inte haft några problem med magen. Är dock bättre i dag och hoppas att du också är på benen snart!

2008-05-20 @ 19:02:51
URL: http://lps.blogg.se
Postat av: Din sötnos

Ha ha ha, det var ju lite kul:P eller kul och kul...komiskt! Jag är ju också förkyld:p Mén förresten söt, om du har tid någon kväll kan du väl ta och titta in min blogg:) Och mobba inte mitt namn nu men du kommer ana vart det kommer ifrån... det är i alla fall: www.pelli2.blogg.se.

2008-05-27 @ 14:35:28
URL: http://pelli2.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ajdå det lät inte så kul, krya på dej mannen och hoppas att du blir bättre :)

2008-06-09 @ 01:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0