Tomt och längtan

Jag tänkte jag skulle hinna skriva en liten blogg
innan jag ska duscha och gå och knyta mig.
Du som läser min blogg regelbundet vet kanske om
att jag just nu bor hos min sötnos i Mora.
Det går riktigt bra tycker jag.
Jag vantrivs inte på något sätt alls.
Det är bara ett litet problem.
Min sötnos är ju som sagt inte här...
Det känns lite konstigt,
men jag har vant mig nu vid att umgås med hennes familj utan henne.
Men grejjen är den att jag är så van att se henne här
så när jag tittar på saker på hennes rum eller något sådant
så blir jag att sakna henne något otroligt.
Varje gång jag öppnar garderoben luktar det som henne.
Hennes täcke och kudde luktar också henne.
Så igår kväll låg jag och luktade på det och låtsades att hon var där.
Fast jag vet att det är omöjligt, så önskar jag många gånger
att jag ska se henne gå förbi när jag tittar in i hennes rum.
Men självklart gör jag det inte.
Jobbigast var idag när jag pratade med henne i telefon.
Jag tittade runt i rummet, kände hennes doft och hörde hennes röst.
Men hon var inte där.
Jag längtar så efter dig min underbara sötnos!

Det var allt från mig!

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0