Crusing

Idag var inte vilken dag som helst.
Idag var det crusing upe i Rättvik.
Massor av veteranbilar och tyvärr förekom det "vanliga" bilar också.
Det var en riktigt trevlig vistelse.
Vädret var helt kanon hela tiden och sällskapet var det inget fel på : )
Så det kunde inte ha blivit så mycket bättre.
Visst hade det varit roligt om inte min sötnos hade tvingats jobba just denna vecka
men så kan det vara
och det är inget att gräva ner sig för tycker jag.
Det var jag och mor och far som satt i bilkön påväg in i Rättvik.
Vi gick omkring där en stund och kikade på bilar och annat skoj
tills vi slog oss ner på en solig plats alldeles vid crusingtåget.
Det var då som jag var på mitt första bröllop!
Finklädd som jag var i mina skjorts och trasiga (men sköna!) skor.
Det var två personer som valde att vigas mitt under crusingen
och sedan crusa iväg i sin egna veteranare.
Jag tippar på att de båda gillar crusing och Classic Car Week.
Senare ringde en vän som precis kommit till Rättvik
med en annan gammal vän som jag inte har träffat på två år.
Och efter mycket om och men lyckades vi träffas på mitt i vimlet av bilintresserade.
Efter att vi pratat ett bra tag om både det ena och det andra
ringde vi en annan vän som jag visste var i Rättvik också.
Denna vännen träffade jag i söndags och innan dess hade jag inte träffat henne på ett år.
Så när den ena vännen var tvungen att ta tåget hem
fortsatte jag och den andra vännen färden mot den tredje vännen.
Efter att vi hade hittat henne och suttit där och pratat ett tag
var det dags för oss allihop att dra oss.
Så vi tog farväl och gick åt varsitt håll.
Fast kvällen hade varit riktigt bra och det hade varit toppenväder
så kändes det lite bittert när jag gick med ryggen mot samhället istället för tvärtom.
Helst av allt hade jag gått mot en husvagn som stod väl placerad på Rättvikscampingen.
Men det får väl vänta antar jag.

Det var allt från mig!

Peace

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej igen!



Kul att träffa på gamla vänner, det behöver man ibland!

Om du träffar några gamla vänner som jag också känner så måste du hälsa till dom!



Njut av dina sista lediga dagar på sommarlovet så att du orkar med skolan till hösten.



Ha det bra, jag kikar in igen, måste ju hålla koll på dig o ditt liv...



Tjingeling!

Jenny, din "gamla" fritidsledare

2008-08-03 @ 15:40:30
Postat av: barca

Vad kul att se att du fortfarande läser min blogg : )

Ja träffar jag fler ska jag hälsa till dem!

2008-08-10 @ 15:41:29
Postat av: Lenita

massa vänner vart det då=) jag BARA ÄLSKAR ccw!!!har dock inte vart dit sen jag flyttade ifrån rättvik för ca 6 år sen...visst är det för underbart fint där? vid långbryggan och allt??

2008-08-11 @ 11:57:42
URL: http://lenitatheone.blogg.se/
Postat av: Barca

Jag håller fullständigt med dig Lenita,

Rättvik är en mycket vacker plats!

Särskillt under Classic car Week : )

2008-08-11 @ 12:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0