Psykningar, utklassningar och såklart; Träningsvärk!

Så sent som idag stod jag på ett par skridskor på idrotten.
Men det var igår som den stora dagen var.
Det var friluftsdag och i sista stunden skaffade jag, min sötnos och min kära vän ett "rinkbandy"-lag.
Det var vi tre och tre tjejer som går i "djurettan"
och en annan vän som lottades in i vårat lag eftersom han inte var med i något.
I reglerna stod det att man bara fick ha spelare ifrån sin egen inriktning i sitt lag.
Och jag kan stolt meddela att vårat lag
och böndernas lag var de ända lagen som följde den regeln.
Det gick också upp väldigt fort att vårat lag var det ända
som var där endast med målet att ha roligt i första hand.
De andra var mest där för att vinna.
Vårat lag hette "BumbleBees" och körde med psykningar på planen.
Det var avancerade psykningar.
Vi skrek inte samma sak till alla utan vi skrek olika saker till olika inriktningar.
Exempelvis: Till NV-klassen skrek vi "Titta! Ett mattetal" eller "Vad är roten ur x?"
Till Bönderna skrek vi "Titta en ko!"
Till lärarna valde vi att rikta in oss på vad lärarna undervisar i för ämnen.
Exempelvis: Till vår datalärare skrek vi "Akta ett datavirus!"
eller "Jag har något fel på min dator".
Till våran kaxiga mattelärare skrek vi en massa saker,
vi skrek bland annat "Vart är x?", "Ekvationsfunktioner!" och "STATISTIK!!"
Dessvärre gick det inte bra för oss trots alla genomtänkta planer.
Inte ens när jag låg vid våran målgård (efter att ha gjort en felbedömning)
och frågade killen som hade bollen om han skulle låta bli att göra mål om jag grät funkade.
Vi kanske ska lägga ner mer krut på att åka nästa gång istället...

Det gick inte bra alls för oss och vi vann bara en match, den mot bönderna.
3-1 till oss slutade den efter mycket om och men.
Men den största utklassningen var mot samhällprogrammet då vi fick stryk med 21-1.
Vårat mål gav dom till oss vilket var fint gjort av dem : )
Jag måste dock erkänna att min egen insats inte var den bästa.
Jag praktiskt taget gav bort bollen till motståndaren vid flera tillfällen
och allt för många gånger åkte både motståndaren och bollen ifrån mig.
Vilket fick mig att känna mig lite som en långsam fotbollspelare som Galenskaparna har gestaltat. 

Ett tecken på att jag inte hade varit så bra var att jag hade väldigt ont i arslet efteråt.
Men trots alla förluster och utklassningar hade vi roligt
och det var ju det som var det viktigaste.

Men redan på eftermiddagen kikade träningsvärken runt hörnet.
Det var ingen liten träningsvärk heller.
Tidigare idag kunde jag inte lyfta ena benet högre än en decimeter rakt upp.
Jag har träningsvärk i höfterna, innersidan av låren och ryggen.
Vilket ger mig enorma problem när jag ska försöka ta mig framåt.

Det var allt från mig!

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0