Gatufest

För någon vecka sedan eller så fick vi ett papper i brevlådan där det stod att vi var bjudna till en "gatufest".
Festen skulle alltså vara på vägen och de som bor i Täktholn  var bjudna.
De som arrangerade festen var smart nog att placera den
så att eventuella bilförare kunde köra runt en mindre omväg.
Själva festen gick nog ut på att äta kräftor
men de som inte tycker om kräftor kunde grilla en bit från partytältet som satts upp.
Jag var lite skeptisk när jag såg inbjudan om jag skulle gå för jag antog att det inte skulle bli så många i min ålder där.
Så i stort sett bestämde jag mig för att inte gå.
Men samma dag som festen ägde rum ändrade jag mig
och tänkte att jag kunde ju äta och gå sen om det inte var roligt.
Det var en riktigt trevlig fest och många människor man inte pratat med på ett tag dök upp.
Även en kär gammal barndomsvän som jag umgåts en del med nu på slutet av lovet.
Så det var en riktigt lyckad fest.
Jag är glad att jag ändrade mig!


Det var allt fårn mig!

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0