Äntligen ett litet ljus!

Nog finns det mycket skit här i världen.
Det måste man medge.
Men det finns också bra saker!
Hur skulle man annars veta att något var dåligt om inget bra fanns?
(du får ursäkta min filosofiska tanke kärebloggläsare,
jag ska genast hoppa tilbaka till ämnet!)
Det finns en hemsida som heter ettklickförskogen där du kan klicka en gång per dag helt gratis,
för att rädda en gammelskog i Sverige!
Det fungerar som så att varje klick räknas och blir det tillräckligt många klick innan den 19 mars år 2009 så kommer sponsorer att köpa upp så mycket gammelskog som folk har klickat för!
Är det inte fenomenalt!?
Här kan man som privatperson påverka något för naturen, helt gratis på bara någon enstaka minut.
Men då kanske det sitter någon kär bloggläsare som tänker: "Men tänk om det bara är en bluff då?".
Då skulle jag vilja svara som en klok lärare sa när vi diskuterade just den här saken under lektionstid:
"Vore det en anledning till att inte klicka? Att dom kanske inte gör något? Skadar det då att klicka utifall att de gör något?"

Jag tycker att det känns skönt att man börjar se en liten vändning i allting.
Ett litet ljus i klimatproblemen och för naturen.
Tänk vad många olika djur som kan leva naturligt bara för att gammelskogen bevaras.
Vad många arter som kan sakta men säkert växa till ett stabilt antal individer.
Jag tycker att det är en kanongrej de har börjat med
och tänker försöka att klicka mycket mer än vad jag gör just nu.
Tänker du?



Det var allt från mig!



Peace

Kommentarer
Postat av: Pär

Själv har jag klickat där nästan varje dag sedan i höstas nån gång. Ett enkelt sätt att göra lite nytta, precis som du skriver.

2009-02-08 @ 23:52:33
URL: http://lps.blogg.se/
Postat av: marie

Hurra! sprid budskapet vidare! Det är ingen bluff, jag har pratat med dem i telefon o de har vart i radio också!

Stor kram!

2009-02-09 @ 23:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0