Döm inte hunden efter åren

Gårdagens innebandy blev något annorlunda mot hur jag trodde att den skulle bli.
Jag och min kära vän gick till gymnastiksalen för att spela,
med de få som fortfarande inte har svikit oss än.
Vi var till början 6 personer och blev då alltså tre i varje lag.
Men till sist var vi bara tre kvar med två klubbor.
Då sa den tredje personen som,
också var kvar,
att han brukar spela innebandy med några andra
i den andra gymnastiksalen (som jag föredrar mer) som vi har på skolan.
Jag och min kära vän blev lite smått förtjusta i tanken
på att spela mer innebandy och följde med vår tredje vän.
Jag frågade vår tredje vän vilka som brukade vara med och spela.
Eftersom de vi brukar spela med inte tillhör eliten direkt
tänkte jag på om det skulle bli en väldigt stor skillnad i motstånd.
Vår tredje vän sa med lugn röst att de var runt 30,40 år gamla
och att vi skulle springa ifrån dem lätt.
Vilket lugnade ner mig lite grann då jag såg en bild framför mig på tjocka skalliga gubbar.
Men den bilden fick jag ändra snabbt.
Några av de som var med var till och med yngre än oss
och de flesta hade både grym teknik och sprang i en sprudlande fart.
Efter bara en halvtimme kände både jag och min kära vän oss spyfärdiga.
Vi fick alltså en riktig match men det var väldigt skönt att röra på sig.
Nu kanske du, kära bloggläsare, undrar hur vi löste det med klubborna?
Vist blev det lite mer krångel men vi gjorde så att vi tre var i samma lag hela tiden
och bytte med varann.
Enkla Lösningar på Stora Problem, det är väl det alla söker?;)

Det var allt från mig!

Peace

Kommentarer
Postat av: Banjo

Det är nog bra träning ändå :D

2008-01-30 @ 22:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0