Sommartider hej hej Sommartider!

Nu är sommartiden här, känns det som iallafall.
Det skulle inte förvåna mig om det kommer världens snöstorm.
Men man får hoppas på att det inte gör det.
Det är så skönt när det är ljusare
och varmare så att man kan vara ute mer.

Som kanske du, käre bloggläsare, redan vet så har
någon klurig person kommit på att om vi ställer fram klockan
en timme på våren och tillbaka en timme på hösten
så kommer vi att få se mycket mer solljus.
Det är förstås en bra idé, förutom när någon stackare 
råkar glömma att ställa om sin väckarklocka till sommartid.
Det var precis det som drabbade mig i måndags.
Jag hade ställt om klockan på mobilen till sommartid
men hade glömt totalt att ställa om min väckarklocka.
Vilket resulterade i att när klockan ringde på måndagsmorgonen
och jag trodde att den var 07.30 så var klockan egentligen 08.30.
Jag fick lov att slå på teven för att se vad klockan var på den
då jag blev mycket förvirrad när det var på morgonen
och två klockor visade två olika tider
plus att jag aldrig kommer ihåg om man
ställer tillbaka klockan en timme eller fram den.
Så jag vaknade samtidigt som mina punktliga klasskamrater började lektionen.
Så var min skolstart efter påsklovet : )

Det var allt från mig!

Peace

Kommentarer
Postat av: Mingla ♥

får jag fråga dig en sak?

2008-04-02 @ 17:43:07
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Barca

Javisst självklart!
Vad då?

2008-04-03 @ 17:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0