På resa landet runt

Jadu, käre bloggläsare.
Det ser ut som så att jag för närvarande är mobillös.
Det har varit så illa att jag inte har vidrört min mobilstelefons knappar sen i onsdags.
Det är nämligen så att när jag åkte tåg ifrån mitt älskade Bäsna till Rättvik,
för att studera mikrobiologi,
låg inte min mobil i jackfickan när jag tittade, när jag hade för längesedan klivit av tåget.
Jag tog det inte med någon större panik då jag visste att mobilen måste ha tappats bort på tåget,
eftersom att jag kommer ihåg att jag tittade på klockan på mobilen alldeles innan jag klev på tåget i Djurås.
Jag har ringt till Tåg I Bergslagen och nämnt min borttappning och de sa att de hör av sig om de hittar den.
(Ett lustigt misstag man skulle kunna göra då skulle vara att ge dem sitt mobilnummer och be dem att nå mig på det om de hittar mobilen...)

Men ändå så tycker jag att det är rätt så skönt att vara utan mobil.
Det är skönt att kunna slippa att vara anträffbar hela tiden, tänka på att inte tappa mobilen, ha koll på vart den är hela tiden så att man inte glömmer den någonstans...
Man får ett helt annat lugn och man får verkligen bara vara för sig själv.
Fast nackdelarna är ju självklart många de också, fast de känns ändå lite som ytliga problem.
Men när man har mobil så kan man alltid kolla vad klockan är, man kan höra av sig till folk om man har tråkigt eller vill någon något viktigt, man kan ha alarm och påminnelser på den och kanske viktigast av allt så kan man bli nådd av folk eller kunna höra av sig till folk om det skulle hända någonting.

Det jag känner att jag saknar mest just nu är att inte kunna höra av mig snabbt och enkelt till min sötnos och i skolan eller ute är det jobbigt att inte kunna kolla vad klockan är hela tiden.
Det skulle vara väldigt jobbigt att bli tvungen att köpa en ny mobil.
Då skulle mitt gamla trevliga nummer som jag har haft i 5 år bytas och jag skule bli tvungen att få alla mina kontakters nya nummer, och så skulle jag sakna alla fina sms som jag har sparat, och alla gamla bilder som påminne rom så mycket.

Och självklart finns det något lustigt med historien om borttappandet.
På tisdagen var jag och min mor in till Borlänge för att köpa skorta till studenten, jag var också intresserad av att köpa en ny sommarjacka då de jag har är ärvda och ser lite konstiga ut.
Jag hittade en jacka som jag tyckte mycket om,
men upptäckte senare att jackfickorna var lite knasiga då de inte hade någon dragkedja
och öppningen lutade neråt mot marken, så att det ska vara lätt att stoppa in händerna där.
Jag misstänkte redan då att jag antagligen skulle tappa något ur fickorna men köpet var ju redan gjort och jackan såg ju inte så dum ut...
Det lustiga i historien är att först efter att jag hade tappat mobilen upptäckte jag att det fanns knappar som man kunde knäppa i fickorna istället för dragkedja...
Så hade jag upptäckt det innan mobilborttappningen så hade problemet aldrig varit ett faktum!

Så nu åker min mobil landet runt och ser sig omkring lite.
Hoppas att han snart får hemlängtan och komemr tillbaka bara,
för jag måste erkänna att lite handikappad känner man sig.
Nej jag måste säga att jag och den där mobilen har gått igenom en hel del tillsammans
och det vore tråkigt om vi skulle skiljas såhär...



Det var allt från mig!



peace

Kommentarer
Postat av: Pär

Har du tappat bort nåt igen? Håhåjaja. ;-)

Du kan ju alltid köpa min gamla telefon. Du får ett kompispris!

2009-05-08 @ 22:22:13
URL: http://lps.blogg.se/
Postat av: marie

Du får skriva vykort och brev till din kära som man gjorde förr. de är lättare att spara också!

Kram lillebror!

2009-05-10 @ 16:37:11
URL: http://mynameismarie.blogg.se/
Postat av: Barca

Pär: Ja det verkar ha blivit en dålig vana att tappa bort saker... Kompispris!? Familjerabatt ska jag ha minst!! Din snåla Sid!



Marie: Ja man skulle nästan göra så kära, kloka syster. Fast det går ju tyvärr inte riktigt lika snabbt med brev som det gör med ett sms...

2009-05-12 @ 10:27:41
URL: http://barca8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0