Champions League-Mästare!

Jag såg just finalen av Champions League, där de största fotbollsklubbarna i Europa spelar mot varandra.
I finalen stod det mellan Manchester United och Barcelona.
Du som känner mig väl vet mycket väl om att just Barcelona ligger nära mitt fotbollshjärta.
Jag var nervös inför matchen eftersom att Manchester United är ett väldigt bra lag med många stjärnor.
Min käre kusin håller starkt på Manchester United, vilket också fick min oro att växa.
Han och jag brukar retas lite med varandra när det gäller fotbollslag och den här gången stod det mellan bådas favoritlag.
De första 10 minutrarna var helt och hållet Manchesters.
Jag var väldigt orolig när målchans efter målchans kom och Barcelona verkade inte göra så mycket åt det.
Men så kom Barcelonas första anfall. Iniesta tog sig förbi 4 Manchesterbackar och slog en pass till Eto'o
som fintade en back och sköt i mål!!!
Jag tror att jag väckte min sötnos lillebror då, som precis hade gått och lagt sig.
Efter det målet var Manchester nedslagna. Inte många anfall syntes till och Barcelona fick leka runt bäst de ville.
I den 70:e minuten få Xavi tag i bollen, efter en slarvig felpass av en Manchesterback,
och han slår ett inlägg till Messi som nickar in bollen i mål!!!

Barcelona förtjänade vinsten solklart efter den ungefär 90 minuter långa matchen.
Manchester United hade ungefär 3 målchanser efter de första 10 minutrarna.
De lyste helt klart med sin frånvaro.
Helt underbart var det att se Barcelona dansa fram och slå fenomenala passningar till varandra!



Det var allt från mig!




Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0