God Jul

Ursäkta det stora tomrummet av bloggande, kära bloggläsare!
Men jag måste erkänna att både lusten och energin till att blogga inte har varit så stor den senaste tiden...
Tiden har heller inte alltid räckt till.
Men nu skriver jag igen och hoppas på att göra någon,
ensam stackare som fortfarande envisas med att läsa här, glad.

Ja klockan slog precis över till dopparedagen och det ska bli intressant att se
vad som döljer sig under alla julpapper och julsnören det här året!
Jag måste faktiskt säga att jag är lite extra nyfiken på vad jag kommer att få i år,
jämfört med vad jag brukar vara.
Jag vet inte ritkigt varför.
Det kanske är för att nu när man börjar komma upp i den här ,ännu, korta åldern
så börjar man få saker som man verkligen vill ha.
När man va liten var det viktigare att få många saker,
nu vill man hellre ha något man verkligen har användning för.

Men jag måste säga ändå att det finns inget som ger än så mycket julstämmning innan jul som att klä granen.
Det är något speciellt över det.
Och i år har vi en ovanligt fin gran ändå måste jag skryta med att säga.

Du kanske undrar hur det går med hönsen våra, kära bloggläsare?
Jo jag ska berätta att där ute innanför det äggliknande skalet har det hänt en hel del grejjer!
kycklingarna är inte längre sju stycken utan nu är de 5!
Eftersom att de växer upp och blir större så blir det en viss skillnad mellan könen.
Därför blev vi tvungna att ta bort Rosta och Tigern eftersom att det visade sig att dom båda två var tuppar.
Kvar har vi då tre tuppar,
nu när jag räknar in lilltupparna blir de tre med Holger.
Och det är Holger, Boogie och Pricken.
Hönorna är Agda, Åsa och så de tre ståtliga damerna som kommer att bli riktigt stora:
Cecilia, Snövit och Gulvit.
Idag var jag inte så populär i hönshuset dock.
Eftersom att det är självaste julafton idag tänkte jag , eller snarare far min, att jag skulle julstäda hönshuset.
Men eftersom att vi har ett bestämt lager med vit pudersnö ute
vägrar våra fjäderfän att gå utanför hönsvagnens trygga vrå.
Därför var de alla åtta där inne och blängde surt på mig och yttrade nåt litet kackel när jag rörde mig för hastigt.
Och man märker att lilltupparna är oerfarna när de sa till de andra hönorna att de hade hittat mat
när jag kastade in det nya sågspånet åt dom...
Men de ska väl lära sig dom också...

Jag kanske skulle nämna något om lumpen också medan jag ändå håller på ; )
Jag ska fatta mig kort så jag också får gå och lägga mig och vakna på julafton.
Jag börjar att finna mig till rätta i det militära och måste säga att jag trivs riktigt bra just nu.
Jag har fått en annan inställning till saker och ting och mina fysiska resultat har förbättrats väldigt bra.
Mina kamrater är inte heller att klaga på.
De är roliga, trevliga och går att snacka med.
Och så är de lite galna också, men det måste man ju vara för att klara sig idag ; )
Jag är dock inte intresserad av någon fortsättning inom det militära,
utan är helt nöjd om jag klarar att ha gjort lumpen.
Nu efter jul kommer vi att börja köra mer lastbil och hålla på med befattningsutbildning.
Så vi får se vad de hittar på för spännande saker åt oss ; )
Kommer att vara på en hel del övingar bland annat i Skåne.
Varför vi ska utomlands och ha övning kan jag dock inte förstå...
Men så ser det ut iallafall ; )


Ha det så bra och se till att ha en riktigt God Jul!




peace

Kommentarer
Postat av: Kayleigh<333

Det låter tungt,men roligt!!

alla hälsar!!:)

kram alla=)

2009-12-30 @ 22:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0