Inför Lumpen

Ja nu var det ett riktigt bra tag sedan jag skrev här.
Jag ber väldigt mycket om ursäkt för det!
Det har varit väldigt mycket och jag har inte suttit särskilt mycket vid datorn.
Till exempel har vi fått kycklingar nu!! : D
7 stycken pigga och friska dunbollar som springer omkring och piper stup i kvarten!
De är väldigt söta och jag ska säga att antalet besökare hemma hos oss har ökat radikalt sedan vi fick kycklingarna.
Idag fyllde kycklingarna 2 veckor.
Vi har satt upp ett nät över hela hönsgården, så att inga hungruga skator ska komma och ta våra älskade kycklingar.
Så nu har de fått gått ut ett par gånger och har vant sig vid att det är såhär världen ser ut.
Men när de väl skulle få komma ut så tog det ett bra tag innan de bokstavligt talat ramlade ut ur hönsvagnsdörren.

Men nu skulle inte detta inlägg handla om kycklingarna och hönsen!
Utan om något annat som inträffar alldeles snart...
Nämligen att jag ska rycka in i lumpen imorgon!
 Först när jag började packa väskan samma kväll har jag börjat förstå lite att jag ska iväg.
Tidigare har jag nog inte riktigt fattat vad som är på gång.
Särskilt nervös är jag heller inte, vilket gör mig nervös!
jag menar, lite nervös ska man ju vara inför något sånt här.
Men jag antar att det kommer att komma så småningom.
Men det som är det läskigaste med det hela är att jag inte vet vad det är som väntar riktigt.
Man har ju hört många historier om lumpen, men ärligt talat vet jag inte om man ska lita på hälften av allt man hör.
Fast jag har fått många bra tips av min äldre bror som gjorde lumpen för ungefär tre år sedan
och ändå är rätt färsk inom det området.
Det är tackar jag honom mycket för.
Men jag vet ju inte riktigt hur hårt det kommer att bli, hur de folk jag kommer att träffa kommer att vara, exakt vad vi ska göra, hur jag kommer sova, hur jag kommer att trivas.....
Men det kommer säkert att bli jättebra allting.
Men det är klart att man får såna funderingar, det är bara mänskligt.

Men jag vet att de första tre veckorna kommer jag inte att få åka hem en ända gång.
Det tror jag faktiskt är rätt bra ändå.
Då får man ju ställa in sig lite i allting liksom.
Så imorgon bär det av mot Skövde.
Och tåget som går från Borlänge till Örebro går 05.31!!
Så egentligen ska jag väl ligga i sängen och sova just nu.
Jag har en mycket söt flickvän som går omkring här rastlöst och väntar på att jag ska gå och lägga mig nu.
Det kanske är bäst att jag följer min sötnos råd.
Jag tror inte att Skövde vill se en grinig, blivande lastbilsförare från Bäsna imorgon ; )


Det var allt från mig!


Peace

Kommentarer
Postat av: Marie

Men kom igen lillebror!

Nu vill vi höra hur du har det där nere!

Kram!!

2009-08-27 @ 20:35:04
URL: http://mynameismarie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0