Jag älskar mat

Nu vankas snart påsken.
Det första jag tänker på när jag hör påsk är påskbuffé.
Jag älskar dessa högtider då man smäller i sig massor med olika sorters maträtter.
Så länge maten runt omkring mig komme ratt vara lika god som den brukar vara just nu
så kommer jag aldrig att tröttna på mat.
Det finns så otroligt många olika sorters maträtter.
Särskillt när jag är hungrig, som just nu, kommer jag alltid att tänka på de godaste maträtterna.
Idag i skolan är det tacopaj!
Något som oftast brukar vara riktigt gott.
Jag hoppas att skolans är lika god som min kära moders tacopaj är : )
Den är verkligen något att hänga i granen den!
För att inte tala om hennes lasagne som slår nästan allt!
Det går inte att säga vilkan maträtt som är godast.
Alla är så olika goda på olika sätt.
Och så beror det mycket på vem som har lagat maten.
Jag hoppas att jag kommer att bli lika duktig som många andra på att laga mat,
men jag antar att det är likadant som med allt annat: Man måste öva på det!
Om jag skulle få bestämma en drömvecka i skolan, när det gäller skolmaten alltså, så skulle nog matsedeln se ut såhär:

Måndag: Grönsak- kycklingwok och ris

Tisdag: Ärtsoppa och pannkaka

Onsdag: Kåldolmar och potatis

Torsdag: Pyttipanna och ägg

Fredag: Stekt fläsk, potatis och sås


Nu kan jag inte skriva nå mer, jag håller på och hungrar ihjäl!
Tänk om man skulle ha en sådan där drömvecka.
Då skulle jag springa naken ner till långbryggan!

Det skulle det vara värt!



Det var allt från mig!



Peace

Kommentarer
Postat av: marie

Kåldolmar?! Vem gör såna? pappa? Det var många år sen, måste ha varit farmor som gjort dem sist jag åt såna(och inte tyckte jag om dem! tur att det fanns kubbar efter!)

Och ärtsoppa på en tisdag? Bus!

Hmm har inte ätit nåt riktigt gott på hela dan idag faktiskt. Men igår gick barnen och jag på chinarestaurang och det var gott!!

Stor kram!

2009-04-02 @ 19:33:01
Postat av: Pär

Ätsoppa och pannkaka ska vara på torsdagen! Och sen undrar jag om du har glömt pölsa och blodpudding. Eller äter du det under helgen? ;)

2009-04-02 @ 19:49:54
URL: http://lps.blogg.se/
Postat av: Barca

Nu är det så att jag faktiskt inte har så stor koll

på exakt när ärtsoppa nu ska serveras och så ska

jag meddela att denna mat är då alltså maten vi får

i skolan, det kanske inte framgick så klart i texten...

Hade det varit för övrigt så kan jag misstänka

att matsedeln hade sett helt anorlunda ut...

2009-04-13 @ 16:33:36
URL: http://barca8.blogg.se/
Postat av: Sönnta

I lumpen kommer du få klart för dig vilken dag det ska serveras ärtsoppa och pankisar

2009-04-14 @ 13:17:53
URL: http://sunnta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0